1. Igényfelmérés

Egy igényfelmérő konzultáció során áttekintjük a lényeges üzleti folyamatokat. Ez azért szükséges, hogy pontosan meg tudjuk határozni azt, hogy mire van szükséged.

Minden fejlesztés esetén lényeges kérdések:

  • Létezik-e korábbi weboldal
  • Van-e hozzáférés a korábbi weboldal forrásához
  • Vannak-e jó minőségű képek
  • Vannak-e szövegek

Webáruház esetén lényeges kérdések:

  • Termékek jellege. Fizikai, virtuális, időben korlátozott (bérbeadás)
  • Termékek darabszáma
  • Sok termék esetén létezik-e nyilvántartás a termékekről (legalább egy Excel tábla)
  • Vannak-e termék képek?
  • A képek köthetőek-e a termékhez? (Például ugyanaz a fájl neve, mint a cikkszáma, vagy egy táblázatban benne van melyik termék-melyik kép)

Egyedi fejlesztés esetén:

  • A megvalósítani kívánt üzleti folyamat leírása

Ez alapján tudjuk meghatározni a termék árát.

Kiemelten fontos, hogy minél alaposabban felkészülj rá, minden lehetséges igényt összegyűjts. Itt tudod megfogalmazni az elvárásaidat, és annak megfelelő eredményre számíthatsz!

 

2. Grafikai konzultáció

Ezt követi egy konzultáció grafikus kollégánkkal. A grafikai tervezés legfontosabb szempontjai:

  • Kiindulás a cég logója. Annak színei, formavilága. (Például, ha lekerekített a logó, akkor célszerű minden elemnek lekerekítettnek lennie.)
  • Nagyon fontos, hogy milyen tartalom kerül a nyitóoldalra. Készülhet grafikai terv az általunk kitalált, vagy az előző honlapról áthozott szövegekkel, de annál jobb lesz az eredmény, minél jobban meg van határozva a nyitóoldal tartalma.
  • Olyan weboldal tervek, sablonok felkutatása, ami tetszik. Nem azokat másoljuk, de támpontot ad a kiinduláshoz. Ha van ilyen, akkor sokkal jobban megértjük egymást.
  • Felhasználóbarát szempontok, szokásos irányelvek figyelembevétele.

 

3. Fejlesztés, grafikai tervezés

A grafikai tervek elfogadása után készül el a honlap vagy webáruház közönség számára látható része.

Ebben a szakaszban nem szükséges túl intenzív kommunikáció. Kérdések lesznek a részünkről, várunk anyagokat, de nagyrészt a mi feladatunk.

A fejlesztés ideje a feladat bonyolultságától függ. Kisebb projekteknél 2-3 hét, nagyobb rendszereknél több hónap, vagy akár fél év.

 

4. Tesztidőszak

Amikor a fejlesztés elkészül, kezdődik a tesztidőszak. Itt nagyon fontos a megrendelő közreműködése.

A tesztidőszak általában rövid, néhány nap, de kiemelten fontos. Itt készülnek el azok a fejlesztések, amitől a rendszer jó helyett nagyon jó lesz. Együtt ötletelünk, mi is használjuk, sokkal jobban látjuk az egyszerűsítési lehetőségeket.

A tesztidőszak során mi legalább ketten végig teszteljük a teljes weboldalt, vagy webáruházat, de nagyon fontos, hogy te is kipróbáld. Kérj meg munkatársakat, ügyfeleket is, hogy segítsenek!

Ez az időszak talán a legfontosabb a megrendelői szempontból!

 

5. Élesítés, átadás

Tesztidőszak után élesítünk. A fejlesztést elkezdjük valós környezetben használni. Ekkor történik meg a teljesítés, a munka átadása.

Élesítés után még lehetnek apróbb javítások, de nem feltétlen szükséges.

 

6. Üzemeltetés

Minden általunk készített weboldalnak, webáruháznak, egyedi rendszernek vállaljuk az üzemeltetését, örök garanciával.

Az örök garancia az általunk írt szoftverekre vonatkozik. Azok hibáit észlelés után azonnal kijavítjuk.

 

7. Utánkövetés

Átadás után néhány hónappal, egy évvel már elegendően sok tapasztalat van a rendszer használatával kapcsolatban. Előjöhetnek olyan észrevételek, amit nem lehetett a teszt időszakban nem lehetett még előre látni, mivel nem volt elegendő adat.

Ilyenkor szokott lenni néhány továbbfejlesztés, ami a napi munkákat könnyíti meg, vagy gyorsítja.

Például készült egy olyan lekérdezés, ami cikkszámok alapján megmutatja, hogy melyik webshop rendelésnél mi nem lett kiszállítva. Így a webáruház kezelője azonnal látja, amikor beérkezik az áru, hogy hová kell küldenie, nem kell belépni az összes rendelésbe, és kikeresnie.

 

8. Továbbfejlesztés

Újabb igények esetén minden átadott munkánknak vállaljuk a továbbfejlesztését.