A webáruház célja elsősorban termék értékesítés. Ez idáig rendben van, de mitől lesz sikeres egy webáruház? Itt van néhány szempont a korábbi évek tapasztalatai alapján.
Biztos alapok
Anélkül, hogy egy modern portálmotor lenne alatta, nem nagyon lesz sikeres. A legfontosabb összetevők:
Legyen keresőbarát a rendszer
Ha nem keresőbarát, akkor csak a hirdetéssel lehet látogatókat szerezni, ami költséges.
Legyen gyors
Nem hiszem, hogy van olyan ember aki szereti a lassú weboldalakat. Volt olyan megrendelőnk, akinek a régi honlapja több másodperc alatt töltődött csak be. Amikor áttért a mi rendszerünkre a forgalma 3-4szerese lett a korábbinak.
Legyen felhasználóbarát
Nem baj, ha a vásárló végig tud vinni egy vásárlást viszonylag egyszerűen, a lehető legkevesebb adat megadásával.
Termék adatok
Bármennyire jó is a webáruház, kellenek termék fotók, kell a jó termékleírás. Enélkül a választék szegényes. Ahol sok a termék (több ezer) ott valószínűleg nem lehet minden termékhez hosszú leírásokat elkészíteni, de ott is mindenképpen ajánlott legalább a fő termékeket szépen kidolgozni.
Jó példa a leírásokra az alomszuszek.hu weboldal.
Szakértelem
Minden sikeres vállalkozás mögött van szakértelem. Ez alól nem kivétel a webáruház sem. Sőt, itt még fontosabb a szakértelmet megjelentetni, mert a látogatóval csak egyirányú a kommunikáció. Ha nem talál érdekességeket, akkor ott fog vásárolni, ahol erre rábukkan.
Céges háttér, készlet
Korábban voltak olyan elképzelések, hogy webáruházat úgy kell csinálni, hogy feltesszük az árut a netre, és ha jön rendelés, akkor berendeljük valahonnan. Ez a koncepció már akkoriban sem működött, most pedig még annyira sem. Minden sikeres webáruház mögött egy komoly cég van, készlettel, szakmai háttérrel.
Árak
Az árkedvezmény nem lehet egy hosszútávú üzleti stratégia. A legolcsóbb cégek általában rövid időn belül eltűnnek.
Sajnos a Interneten viszont minden ár nagyon gyorsan összehasonlítható. Ha ilyen terméked van, akkor figyelj oda, hogy mindig legyen egy-két jó áras terméked, de próbáld eladni a drágábbat. Arra is figyelj, hogy akármilyen jó is a webáruház, csak pusztán azért senki nem fog 30%-kal többet fizetni ugyanazért a termékért.
Marketing
Amikor már megvan a webáruház, utána fog csak igazán pénzbe kerülni. A jó hír, hogy ha jól csinálod, akkor vissza is hozza a hirdetési költségeket.
Segítünk a marketingben is. Több webáruháznak is sikerült már felhúzni a forgalmát.
Fontos a hirdetés. Az, hogy hol, a termék jellegéből fog kiderülni.
Érdemes lehet használni a gyűjtőoldalakat (árgép, árukereső), illetve a Google Merchant szolgáltatásait.
A webáruházunkról itt is írtunk