1. Szolgáltató választása
Az első lépés a bankkártyás fizetés szolgáltatójának a kiválasztása. Kétféle lehetőség van: bank, vagy Internetes bankkártyás fizetést biztosító pénzügyi szolgáltató.
Bank
A bank feltétele lesz egy folyószámla. Nem minden bank kínál VPOS terminált. (VPOS: Virtual Point of Sale terminál, egy Internetes fizetésre alkalmas virtuális 'kártyaolvasó'). Abban az esetben, ha a banknál létezik ez a szolgáltatás, akkor szerződést kell kötni. Ez általában személyes ügyintézéssel jár.
Ennek a megoldásnak az előnye, hogy a befizetések összege közvetlenül a bankszámlánkon kerül jóváírásra.
Akkor érdemes választani, ha a bankunk kínál VPOS szolgáltatást.
Pénzügyi szolgáltató
A pénzügyi szolgáltatóknál a folyamat regisztrációval kezdődik, személyes ügyintézés nem szükséges. A folyamat későbbi szakaszában szükség lesz azonosításra, de bizonyos havi forgalom alatt ez online is megtörténhet.
Ennek a megoldásnak az előnye, hogy nem szükséges új folyószámlát nyitni. A befizetések viszont egy 'tárcában', vagy 'számlán' gyűlnek össze, amit időnként át kell utalnunk a saját bankszámlánkra. Rendszeren belül a tárca egyenleggel lehet vásárolni olyan webáruházban, amelyik ugyanezt a fizetési módot használja.
Akkor érdemes választani, ha a bankunk nem kínál VPOS szolgáltatást, vagy gyors megoldásra van szükség.
2. Regisztráció / Szerződés kötés
A szolgáltató kiválasztása után szerződést kell kötni a bankkal, amennyiben a banki megoldást választottuk.
A bank biztosítani fog egy teszt felületet ami nagy mértékben hasonlít egy éles bankkártyás fizető oldalhoz, de a teszt felületen pénzmozgás nem történik.
Kapunk működő, lejárt, hibás, stb... teszt kártya számokat is, amelyekkel teszt vásárlásokat kell majd végezni.
Pénzügyi szolgáltatónál az induláshoz csak regisztráció szükséges, elég egy teszt üzemmódban működő fiók.
3. Fejlesztés/konfigurálás, saját tesztek elvégzése
A teszt hozzáféréssel el kell végezni a fejlesztéseket a webáruházban. Ezek a fejlesztések nálunk néhány pénzintézet rendszeréhez elkészültek. Itt fejlesztési idő nincs, a bankkártyás fizetés néhány perc alatt aktiválható. Ez meg is történik a webáruház készítésekor.
Abban az esetben, ha egy nálunk meg nem valósított megoldásra van szükség, a fejlesztési idő 7-10 nap.
4. Készre jelentés
A beállítások, és belső tesztek elvégzése után a fejlesztést készre kell jelenteni a banknál, vagy pénzintézetnél. Ezután a szolgáltató szakemberei elvégzik a saját tesztelésüket. A sikeres tesztelések után kapunk egy éles kódot, amivel a szolgáltató valódi fizetőrendszeréhez tudunk csatlakozni.
A tesztelés során nem csak a kártyás fizetést ellenőrzik, hanem a teljes vásárlás folyamatát, illetve azt, hogy megfelel-e a weboldal a szolgáltató által támasztott követelményeknek.
Ez a folyamat legalább 4-5 munkanapot vesz igénybe. A szolgáltató általában vállal valamilyen időkorlátot, de a leterheltség függvényében ez változhat.
5. Élesítés
A kapott kódok, kulcsok beállítása a webáruházba.
6. A vásárlás kipróbálása - saját teszt
Élesítés után mindenképpen érdemes egy saját tesztet elvégezni, egy kis összegű vásárlással. Igaz, hogy a szolgáltató letesztelte, de volt már rá példa, hogy mégsem működött, hiányzott valamilyen beállítás a szolgáltató részéről.
Adattárolás
Az általunk eddig fejlesztett megoldások esetén a bankkártya adatokat a szolgáltató tárolja, azok a webáruház részére nem kerülnek átadásra.
A webáruház az eseményeket naplózza, ami azt jelenti, hogy a fizetési folyamat részletei visszakereshetőek. Bizonyos esetekben, például vásárlói reklamáció esetén ezekből az adatokból nagy valószínűséggel ki lehet deríteni, hogy pontosan hogyan történt a fizetés.
Szolgáltató által támasztott követelmények
Logó
Minden szolgáltató megköveteli a logó elhelyezését, általában az összes oldalon. Ennek a logónak linkelni is kell a szolgáltató honlapjára.
Bankkártyás fizetési tájékoztató
A szolgáltatótól függ, hogyan kéri. Van, ahol bele kell írni az ÁSZF-be, van ahol linkelni kell a szolgáltató fizetési tájékoztatóját, vagy külön fizetési tájékoztató cikket kell létrehozni.
Egyéb adatok
A honlapon meg kell jelenni a kereskedő nevének, elérhetőségeinek, cégjegyzék számának. A webáruháznak tartalmaznia kell a termékek megnevezését, árát, a vásárlási feltételeket, szállítási, fizetési módokat, de ezeket minden webáruházon fel kell tüntetni.
Elkészült bankkártyás fizető moduljaink
Barion
Az elsők között készült el a Barion integráció. A szerződéskötés folyamata nagyon gyors, és általában nem szükséges a személyes ügyintézés.
A feltételekről itt olvashat
CIB Bank
Akkor ajánlott, ha a vállalkozás CIB bankszámlával rendelkezik, vagy a közeljövőben tervezi annak megnyitását. A CIB Bank szerződés kötéskor küld egy részletes dokumentációt, és teszt kulcsokat.
A feltételekről itt olvashat
GpWebpay
A Pozsonyi Közösségi Bérkerékpáros rendszer fejlesztésekor készítettük az illesztést, a megrendelő kérésére. A GpWebpay egy cseh székhelyű szolgáltató, azonban azóta már Magyarországon is jelen vannak, lehetséges a Forint alapú fizetés.
A feltételekről itt olvashat
K&H Bank
Akkor ajánlott, ha a vállalkozás K&H bankszámlával rendelkezik, vagy a közeljövőben tervezi annak megnyitását. A K&H Bank szerződés kötéskor küld egy részletes dokumentációt, és teszt hozzáférést.
A feltételekről itt olvashat
Simplepay
A Simplepay az OTP csoport tagja. Korábban az OTP Bank is üzemeltetett VPOS terminálokat, de néhány éve megszüntette a szolgáltatást. OTP Bankszámlával rendelkező kereskedők részére lehet megoldás, de a Simplepay szerint "A szolgáltatás igénybevételének nem feltétele, hogy az OTP Banknál vezesse számláját."
A feltételekről itt olvashat
Unicredit Bank
Akkor ajánlott, ha a vállalkozás Unicredit bankszámlával rendelkezik, vagy a közeljövőben tervezi annak megnyitását. Az Unicredit Bank szerződés kötéskor küld egy részletes dokumentációt, és teszt kulcsokat.
A feltételekről itt olvashat